24.11.2021

112 Acil Çağrı Merkezleri

İlgi : Adana Valiliği Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanlığı 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğünün
28.10.2021 tarih ve 32017 sayılı yazısı.
Ülke genelinde 110 Yangın İhbar(İtfaiye), 112 Sıhhi İmdat(Sağlık), 155 Polis İmdat(Emniyet), 156
Jandarma İmdat(Jandarma), 122 Alo AFAD, 177 Orman Yangın İhbar ve 158 Sahil Güvenlik gibi acil çağrı
hizmetleri, tüm illerde tek bir numara ve tek bir merkez sloganı ile 112 Acil Çağrı Merkezi çatısı altında
birleştirilmiş olup tüm acil çağrılar 112 Acil Çağrı Merkezince karşılanarak sevk ve koordine edilmektedir.
Ayrıca pandemi sebebi ile gelen Vefa Destek talepleri ile sosyal mesafe ve maske ihlali ihbarları da 112 Acil
Çağrı Merkezi tarafından alınmaktadır.
­ Deprem, sel, çığ gibi her türlü doğal afet, arama kurtarma,
­ Yangın (orman, anız, ev, işyeri, araç vb),
­ Orman kanununa muhalefet suçları (kaçak avlanma, kaçak kesim vb.),
­ Emniyet ve Jandarma kolluk kuvveti görev kapsamına giren (trafik kazası, asayiş, hırsızlık, terör
vb.) bu ve buna benzer ihbarlar,
­ Ambulans talebi gibi tüm acil yardım başvuruları tek numara 112 Acil Çağrı Hattı üzerinden
karşılanmaktadır.
112 Acil Çağrı Merkezlerinin kurumsal bilinirliğinin arttırılabilmesi için vatandaşlarımıza tüm acil
durumlarda tek numara 112 üzerinden hizmet verildiğinin duyurulması amacıyla
https://wetransfer.com/downloads/4869766c34c572b11e67c07e03e46b0820211026072119/305c88
https://wetransfer.com/downloads/84441bf5c32011459d33c80f5229ec8f20211026122951/f53d54 link
içerisindeki tanıtım videolarının indirilerek kurumsal sosyal medya hesaplarınızdan paylaşılması
hususunda;
Gereğini rica ederim.